FAQ2023-07-07T15:58:32+02:00

Antwoord op onze veel gestelde vragen

Sloepverhuur Almere – FAQ

FAQ

Bekijk hieronder de antwoorden op onze meest gestelde vragen. Heb je een vraag die hier niet tussen staat? Geen probleem! Stuur ons gerust een e-mail via het contactformulier op de website.

Kan ik op een andere locatie de boot weer inleveren?2023-07-07T15:37:12+02:00

Het is niet mogelijk om op de ene locatie te beginnen en op een andere te eindigen, het aantal boten per locatie staat vast en de mensen die de boot hebben gehuurd na jullie moeten daar weer gebruik van kunnen maken.

Kan ik later beginnen met varen dan aangegeven?2023-07-07T15:28:18+02:00

Als je later wilt beginnen dan het tijdslot aangeeft kan dat uiteraard, maar de eindtijd verandert niet. Het gaat dus van jullie eigen vaartijd af. Je kunt aangeven in de notities tijdens het reserveren dat je later komt en hoe laat jullie ongeveer verwachten aanwezig te zijn. Dit komt vaak voor als je bijvoorbeeld een halve of hele dag boekt, dus laat het onze collega’s weten door in de notities te zetten dat je later wilt starten.

Als je op de dag zelf veel later bent, meer dan een half uur dan de aanvangstijd, bel ons dan. 

Kan ik zwemvesten huren?2023-07-07T15:14:57+02:00

Het is mogelijk om bij ons zwemvesten te huren. De kosten hiervan bedragen €5 per vest. Deze zijn te huren tijdens het online reserveren van de boot. We hebben zwemvesten voor kinderen en volwassenen. Geef bij aankomst aan welke maten zwemvesten je nodig hebt, zodat onze collega deze voor je kan pakken.

Je mag uiteraard ook je eigen zwemvest meenemen.

Informatie over het varen met kinderen2023-07-07T15:14:08+02:00

Kinderen van iedere leeftijd zijn welkom op de boot. Varen is bij uitstek geschikt om met het hele gezin te doen! Een aantal zaken om op te letten; kinderen die niet kunnen zwemmen en nog geen zwemdiploma hebben zijn verplicht om een zwemvest aan te hebben tijdens het varen. 

Let met warme en zonnige dagen op dat kinderen niet oververhit raken. Met kleine kinderen en baby’s raden we aan in de ochtend of avond te gaan varen en niet tijdens het middagdeel het water op te gaan. De boten zijn niet uitgerust met overkapping of parasol, dus er is niks om de zon tegen te houden. Je kunt zelf een parasol meenemen, maar ons advies is om tijdens het ochtend- of avonddienst te varen.

Is het mogelijk om Halal vlees te krijgen bij het BBQ Donut arrangement?2023-07-07T15:11:59+02:00

Het is mogelijk om halal vlees te bestellen voor de BBQ donut, zet dit in de notities bij het afronden van de bestelling.

Kan ik zelf eten en drinken meenemen op de BBQ Donut?2023-07-07T15:10:45+02:00

Het is mogelijk om zelf eten en drinken mee te nemen, dit boek je standaard door alleen de BBQ Donut te reserveren en niet het arrangement te selecteren. De BBQ wordt door ons uitgerust met gas. Jullie krijgen ook een vuilniszak, snijplank, BBQ-gerei en olie van ons mee.

Wat houdt de mooi-weer-garantie in?2023-07-07T14:28:14+02:00

In het geval van slecht weer (regen en/of harde wind) is het mogelijk om de reservering te verplaatsen naar een andere dag. Je reservering blijft geldig tot gevaren hebt, dus ook aan het eind van het seizoen wordt de reservering overgezet naar het volgende seizoen als het dat jaar niet meer lukt.

Wat moet je doen als je al geboekt hebt en het is toch slecht weer?
Stuur ons een e-mail met antwoord op je reservering met de nieuwe datum, of indien deze nog niet bekend is dat je het in verband met het slechte weer wilt verplaatsen. Als de nieuwe datum bekend is, stuur dan opnieuw een e-mail met de datum waarop jullie willen varen, zodat wij een boot kunnen reserveren.

Wat te doen bij slecht weer?2023-07-07T14:26:04+02:00

In het geval van slecht weer (regen en/of harde wind) is het mogelijk om de reservering te verplaatsen naar een andere dag. Je reservering blijft geldig tot je gevaren hebt, dus ook aan het eind van het seizoen wordt de reservering overgezet naar het volgende seizoen als het dat jaar niet meer lukt. Zoals in onze voorwaarden beschreven is het niet mogelijk om in het geval van slecht weer te annuleren, het is alleen mogelijk om via de mail of telefonisch te verplaatsen.

Mag mijn hond mee aan boord?2022-08-19T13:15:48+02:00

Het is toegestaan een hond mee te nemen aan boord, mits de boot netjes wordt achtergelaten. Denk je er zelf ook aan om voldoende water met een bak en een deken of matje waar de hond op kan liggen mee te nemen?

Hoe kan ik een sloep huren?2021-08-07T13:40:30+02:00

Dat kan gemakkelijk via ons online reserveringssysteem. Je ziet dan precies of we een sloep beschikbaar hebben voor jou en je gezelschap! Klik hiervoor op “reserveren”, bovenaan de pagina.

Mag ik varen zonder vaarbewijs?2021-08-07T13:38:36+02:00

Ja, al onze boten zijn te besturen zonder vaarbewijs. Na een korte uitleg kun je zo het water op!

Kunnen we wat lekkers meenemen?2021-08-07T13:36:12+02:00

Jazeker! Goede keus. Bij de Kapitein kun je allemaal lekkers bestellen voor op de boot, vraag gerust naar de mogelijkheden!

GA EROP UIT

Ontdek Almere vanaf het water met een sloep

Titel

Ga naar de bovenkant